söndag 10 oktober 2010

En riktig mässahelg

Den här helgen har vi haft fullt upp med att springa runt på lite olika mässor. I fredags var vi dock barnvakt åt Lovisa då Veronica & Daniel skulle på Queen-musikalen. Det blev Pingu för hela slanten, en vägran att sätta på sig pjamasen, leka med favoritleksaken (våra I-phonar) och 50 minuters jobb med att försöka sova. Sen var det två trötta barnvakter som slumrade till Idol.

Busungen tar över morbrors tallrik

I lördags blev det en rundtur ute på Nacka Forum som måste vara det största köpcentrum jag hittils har varit på. Jonas passade på att shoppa lite träningskläder och skor, då han också ska börja träna med mig på gymmet..alltid kul med sällskap! Själv hittade jag dock bara en bikini med det behöver jag absolut tills vi ska åka till Thailand så det är ju bra.

Sedan begav vi oss till helgens första mässa som var Öl- och Wiskeymässan ute i Nacka som Jonas fick av mig i födelsedagspresent. Det var hemskt mycket folk som gjorde att man knappt kunde röra sig men en annorlunda tillställning. Det blev dock ingen ölprovning för min del, utan jag skötte bilkörningen med nöje istället:)

Den vacka utsikten från Nacka

Idag åkte vi iväg tidigt för att hinna med Hem & Villa mässan som vi tänkte gå på förra året, men nu blev det alltså av. Det var otroligt många som ställde ut därav flera av de främsta husleverantörerna så där hängde vi och plockade på oss kataloger:) Tyvärr missade vi Arga Snickaren som talade upp på stora scene på lördagen så vi fick istället lyssna på Jonny & Mattias från Roomservice.

Efter mässan blev det veckans mathandling, sedan for Jonas iväg och jobbade och då passade jag på att gå till gymmet och träna. Vilket jag har gjort nu och känner mig nöjd:) Väntar på att min karl ska komma och hämta mig så ska vi iväg på bio.

Charliieee

1 kommentar: